Psychologie v práci personalisty
V pracovním životě nemáme tolik času na plnohodnotné vzájemné poznání se a na nastavení toho správného komunikačního kódu. Zde přichází na téma dne právě psychologie. Pomůže nám porozumět a pochopit jednání svých kolegů a pomůže nám na základě takového poznání efektivně ovlivňovat sociální prostředí organizace v její prospěch. Abychom mohli takto ovlivňovat organizaci, bylo by dobré si osvojit prvky sebeprosazení, autoregulace, persuasie a komunikační kompetence.
S psychologií jsme se již asi všichni setkali ve svém studijním nebo pracovním životě. Známe velké množství výrazů používaných v psychologii (např. percepce, kognice, pozornost, emoce, motivace, osobnost, interpersonální vztahy či podvědomí). Víme, že psychika je nedílnou součástí osobnosti. Víme, že každý člověk je jedinečný a naprosto jiný. Velmi dobře to můžeme sledovat ve svém okolí nebo doma. Máme např. dvě děti od stejných rodičů (často i dvojčata), ale sledujeme, že jsou ale naprosto odlišní v mnoha ohledech. Často vybíráme jednotlivé složky jejich osobnosti (temperament, charakter, schopnosti, motivy a postoje, vůle) a hledáme v příbuzenstvu po kom “to” podědily. Jelikož ale v rodinném životě jsme ve velmi intenzivním sociálním kontaktu, naučili jsme se s odlišnostmi přirozeně žít a fungovat – ovšem spíš intuitivně.
JAKÉ ŘEŠENÍ DOPORUČUJE RENTEL
- V několika eLearningových kurzech se problematikou poznání osobnosti zabýváme.
- Doporučujeme při důležitých výběrových řízeních přizvat psychologa.
- Využít sadu navazujících prezenčních seminářů na téma Využití sociální psychologie v práci personalisty/vedoucího pracovníka.
- Využít publikaci (tištěnou i v podobě PDF) Pojmové vademekum pro personalisty z oblasti psychologie (připravujeme) a jeho navázání na Adaptační proces, provázání na Vzdělávací portál a distribuci s využitím aplikace eDokument.
Vzdělávání vedoucích úředníků v praxi – obecná část – e-learning
Cílem kurzu je předat studujícím znalosti a dovednosti v oblasti řízení úředníků, které jsou pro manažerskou pozici nezbytné. Kurz je rozdělen do osmi samostatných kapitol. Po obecném úvodu následují kapitoly o komunikaci úřadu s veřejností a komunikaci v rámci týmu....
Lean Management aneb metody a nástroje štíhlé výroby pro každého – 1. díl
Téma Lean Management je určeno pracovníkům výrobních i nevýrobních společností. Cílem je přiblížit základy principů, metod a nástrojů štíhlé výroby všem operátorům, liniovým vedoucím, procesním specialistům i administrativním pracovníkům coby nositelům „lean“...
Komunikace s veřejností a prezentace ve veřejném sektoru
Předmětem kurzu je osvojení si komunikačních dovedností v různých situacích. Kurz je zaměřen na umění verbální a neverbální komunikace, asertivní jednání, komunikaci při krizových událostech a dotýká se i pravidel etikety. Cena: 740 Kč Dotace: 1 den/3 hodiny Přístup...
Vzdělávání vedoucích úředníků – zvláštní část – Oblast při správě daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění – distanční
Předmětem kurzu je problematika správy daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění se zaměřením na správu místních poplatků. Kurz se zabývá objasněním základních pojmů v oblasti správy daní a poplatků, vymezením obecných postupů v daňovém řízení a různých rolí...
Umíme se domluvit – člověk s duševním onemocněním při jednání na úřadě – distanční
Způsob verbální i neverbální komunikace je často duševním onemocněním ovlivněn natolik, že komplikuje domluvu a znesnadňuje vyřízení požadovaných úředních záležitostí. Je vhodné, aby úředníci byli na tyto situace připraveni. Kurz poskytuje praktický vhled do...
BOZP – pro vedoucí zaměstnance a zaměstnance ve školství
Školství je oblast, kde je nezbytné řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále jen BOZP) zaměstnanců a současně zajišťovat a řídit bezpečnost a ochranu zdraví žáků. Tento kurz zahrnuje základní přehled a orientaci v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při...